jump to navigation

Fikor + ett antal iakttagelser april 26, 2006

Posted by sarasblogg in Foton & bilder, Stockholm, Uncategorized.
trackback

Trevlig utsikt va?

Njöt av onsdagsledigheten idag. Först lite sovmorgon, frukost, DN. Sen in till stan, mötte upp med J. Ute på Fokunagatans gassande vårsol och avgaser tog vi en fika på Creem. Härligt att kunna sitta ute utan att förfrysa. J och jag hann diskutera både bloggar, releasefesten som hon och U varit på igår, och hennes Frankrikeresa (hon ska vara 3 månader i Frejús, nä jag är absolut inte avundsjuk…hoppsan fingrarna har visst fastnat i kors…). Efter att J var tvungen att gå tillbaka till jobbet mötte jag upp med Anders. Vi promenade ner genom Gamla Stan och sedan var det dags för fika nummer 2, på Stadsmissionens café vid Stortorget. Där finns en undangömd pärla. En trappa upp gömmer sig nämligen en uteservering, lagom ostört men i strålande sol. Väldigt mysigt.

Trots två fikor lyckade jag även notera lite andra saker på mina promenader i staden:

– en fjäril
– 8 miljoner byggjobbare. I'm not kidding! Stockholm är invaderat av män i blåställ
– punkartjej sittandes helt själv mitt på plattan, spelandes gameboy
– en frireligösgrupp, som hade gemensam sångstund, även de befann sig på plattan
– Marita Ulvskog. Hon såg lite arg ut.
– Lasse Bengtsson. Han hade en väldigt liten cykelhjälm på sig. Men ingen cykel. Fast å andra sidan såg jag honom inne på Daglivs, så det kanske var tur att han inte hade cykeln med sig.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

