jump to navigation

Herreys-komplex? maj 1, 2006

Posted by sarasblogg in Kultur, Uncategorized.
trackback

Jag köpte tre par guldfärgade skor igår. Inte ett par – utan tre! Nej, jag gjorde det inte i ett anfall av Herreys-fanatism, utan det gick liksom bara av farten. Plötsligt stod jag där. Med mina skor som jag ville ha. Och så råkade alla vara i olika guldnyanser. Jaja, nu har jag iallafall så att jag klarar mig ett tag på skofronten, eftersom dojorna som inhandlades kan användas vid alla slags tillfällen. Mucho gut.
Dessutom köpte jag tre par böcker (allt kommer i tre som Lars Jannedal brukar säga). Jag gjorde en räd på Pocketshop i Västermalmsgallerian och köpte tre böcker som verkade bra: Kalla det vad fan du vill av Marjaneh Bakhtiari, Rivalerna av Lesley Lokko och Caipirinha med döden (ISBN: 9170013489 ) av Maria Ernestam. Kalla det vad fan du vill är har jag velat läsa länge, Marjaneh är lika gammal som mej och jag blir alltid lika imponerad när folk i min egen ålder lyckas med någto bra. Rivalerna ser jag som förströelse-läsning och Caipirinhaboken var jag tvungen att köpa som en liten hyllning till Erika där borta i Sydamerika (she likes Caipirinhas you know).På Månpockets hemsida kan du läsa mer om Rivalerna och Caipirinha med döden, och på Ordfronts sida om Kalla det vad fan du vill. Jag gillar verkligen den bokens omslag. Äntligen någon som har lyckats med ett svenskt boksomslag! (Sara R. Acedo heter hon.) 

            9170370826_150[1].jpg9170013632[1].jpg9170013489[1].jpg

Valborgsmässokvällen tillbringades först hemma. Jag och Anders åt lite middag och sen åkte vi in till stan. Parkerade vid Norr Mälarstrand och promenerade till Riddarholmen. Sprang på S och M, vilket var kul eftersom det var ett tag sen sist. Hann tyvärr inte prata med dem så länge eftersom vi skulle möta upp med mamma & pappa. Själva arrangemanget på Riddarholmen var väl så där, nån talare som aldrig slutade snacka. Vi var inte där så länge, men lite eld fick vi se iallafall.

Idag är det "Ett foto i timmen"-dag. Då ska man fotografera sin dag och sen visa bilderna på sin blogg. Ska bli intressant och se hur mitt resultat blir.

Tack och hej….diggilo diggeley…

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

