jump to navigation

födelsedag maj 9, 2006

Posted by sarasblogg in Blommor, Stockholm, Uncategorized.
trackback

.

J's födelsedagsbukett

Födelsedagsfirandet hos syrran blev trevlig, såklart. Massor av kanelbullar och presenter kan ju aldrig vara fel. S & V hade med sig familjens nya kelgris; hunden Gnistan. En jättecharmig liten terrier.
Efteråt promerade jag, S, V, D & Gnistan hela vägen från Nybrogatan till Odenplan. Helt underbart att gå i kvällsolen och känna ljumma vindar. Men den som gillade prommisen mest var nog Gnistan, som tyckte det var så spännande att vara inne i stan. Hon såg faktiskt riktigt mallig ut där hon spatserade runt. Att hon sinkade promenadtakten betydligt brydde sig hon inte ett dugg om. Men å andra sidan vem har bråttom hem? Inte jag när det är så här härligt utomhus iallafall.

Kommentarer»

1. Helena - maj 10, 2006

Hej! Jag har inget bloggerkonto, så jag kunde inte kommentera på ”Flicka och hyacinter”. Men jag ville bara säga att det ser ut att kunna bli en intressant blogg, jag har lagt in den bland mina prenumerationer och ska hålla utkik efter nya inlägg! Jag har ”Flicka och hyacinter” på min att-se-lista faktiskt. Kan inte du skriva ett inlägg om varför man ska se den, så kanske jag lättare kan få med sambon på att se den?🙂

2. Siavosh - maj 10, 2006

”och angående ledning så tippar jag oxå på knarket. Det verkar ju helt sjukt att satsa hela budgeten på det här.”

Hej Sara, vi har inte knarkat än, hehe. Men om vi förlorar bolaget ligger det nära till hands att dränka sina sorger, om du förstår vad jag menar😉

”Men vem vet, de kanske är i maskopi med något annat land och planerar att sabotera hela Sveriges lag…haha).”

Lite laxermedel i soppan, sen börjar det roliga =)

3. sarasblogg - maj 10, 2006

Helena: kul att du varit inne på "Flicka & hyacinter". Ska förska uppdatera snart igen! Och ja, ska absolut skriva ett inlägg om varför man ska se just den filmen🙂

Siavosh: shit, inte var det meningen att ni på Halvera skulle se mitt inlägg, haha. Laxermedel va? Då vet vi vilka vi kan skylla på om hela laget helt plötsligt börjar känna sig lite risiga i kistan😉


Kommentera

