jump to navigation

SATC maj 21, 2006

Posted by sarasblogg in Mode, Uncategorized.
trackback

Sex and the City är ju en serie som man kan ha delade meningar om. Själv både älskar och hatar jag den. Den är rolig och smart, man känner igen sig, snygga kläder, tjej-kraft osv. Samtidigt är det så helt fokuserat på män, att hitta en man – det viktigaste, och konstant dejtande. Man blir lite trött på det till slut. Jag fick 6 stycken SATC dvd:er i min ägo för några dagar sen, ocn sen dess har avsnitten rullat varma här hemma. Ibland blir man som sagt lite trött på allt fokus på att dejta och hitta en man. Men för det mesta är det faktiskt mycket underhållande. Man vill ju liksom vara med🙂 Ha alla snygga kläder, bo i NY, dejta runt. Okej, det är fjortis-varning på mig nu. Men kom igen, alla som sett serien har känt precis som jag. Visst bor det en Carrie i varje tjej? (Eller Miranda, Charlotte eller Samantha med för den delen). Mest gillar jag nog Sex and the City för de otroliga kläderna. Vill ha! Kolla bara in de här små men fantastiska bilderna på Sarah Jessica Parker. Om du klickar på bilderna ser du dem i större format. Kolla även in mer info på HBO

sjp  ep71_carrie_marnijacket_floralprintdress[1].jpg

Kommentarer»

1. Asta - maj 21, 2006

Jag är också en hatälskare av Sex and the city. Det som jag har svårast för är just det du skriver att deras enda mål i livet är att hitta en man att gifta sig med. Den enda riktigt självständiga är Samantha som i alla fall bara använder sig av män (tills hon trillar dit, men det var i alla fall inte något hon letade efter). Det skrivs så mycket om deras starka singelliv, men som sagt det enda de vill är att bli fast.

Och emellanåt kan jag inte låta bli att reta mig på Carries kläder och skor. Inte för att jag inte gillar dem – de flesta är ursnygga – men en kolumnist i New York hade inte haft råd att köpa dem. Men sedan nästa gång struntar jag i det igen. Går i vågor.

Men jag är grymt avundsjuk på själva tjejgänget – Det skulle jag också vilja ha ett.

2. Amanda - maj 21, 2006

Carries kläder på bilderna var verkligen superfina, speciellt den blommiga klänningen. Vill ha! =)

3. sarasblogg - maj 21, 2006

Asta: håller med om Samantha! Hon gör ju verkligen som hon vill, fast samtidigt är ju hon den som är mest driven till att hitta nån. Men sen dumpar hon dem ju gärna🙂 Och angående kolumnister; finns det inte rätt många sådana i amerikanska serier ? – och alla verkar tjäna jäääätte mycket pengar.

Amanda: ja, visst är de fina. Jag vill oxå ha!🙂

4. Malin - maj 30, 2006

Kommentera

