jump to navigation

kaxiga tjejers guide maj 28, 2006

Posted by sarasblogg in Kultur, Uncategorized.
trackback

omslag[1].gifJag var inne en sväng på Designtorget idag och hittade en bok med en spännande titel: Kaxiga tjejers guide till att få vad de vill ha. Boken kom ut i november 2005 så jag kanske är jättesen med att upptäcka den? Var på vippen att köpa den, för den verkar ju bara så cool, trots att jag egentligen inte gillar "handböcker". Så här beskrivs boken på förlaget Kakaos sida:

Fördröjd tillfredsställelse är något som tillhör det förflutna i denna kvicka kollektion av tips och tricks för att få kärlek, berömmelse, makt, parkeringsplatser och andra viktiga saker – nu. – 14 sätt att slippa gå till jobbet
– Kaxiga tjejers guide till jakt och kyssar
– Bombsäkra strategier för att få den
perfekta lyan
– Sanningen om hår och män
– Hur du omvandlar din sämsta egenskap
till ett fräckt jobb
– Hur du får fler fria drinkar
– Plus vågade bekännelser från Kaxiga tjejer!

. . . för att Kaxigt är bättre.

Okej, det kan verka lite tragiskt med handböcker för hur man ska vara och att man måste ta till knep för att få det man vill. Men vad då? Så ser det ju ut idag. Ingenting  kommer gratis, och är man ung tjej idag så får man slita rätt hårt om man ska komma nånstans. Tyvärr sitter det alltför mycket gubbs här och var och håller varandra om ryggen.

Eh hur kom jag in på allt det här nu då? Strunt samma, skit i att det är tragiskt med handböcker. Såna här böcker är faktiskt roliga och som med allt annat får man läsa det med en nypa salt. Nästa gång jag är vid Designtorget ska iallafall jag köpa den – bums.

Boken är skriven av Cameron Tuttle, och utgiven på Kakao förlag.

Kommentarer»

1. Nem - juli 6, 2006

Jag köpte den här boken idag, den var skitkul😀

2. sarasblogg - juli 7, 2006

Vad bra, jag måste oxå läsa den!


Kommentera

