jump to navigation

sommarsnack maj 31, 2006

Posted by sarasblogg in Uncategorized.
trackback

Varje sommar är det något jag vill göra men alltid missar; att lyssna på sommarpratarna i radion. Det är ju en genialisk idé att ha en känd (oftast) person få fritt pratutrymme en gång per dag. Men som sagt, jag missar det alltid… I år kommer jag verkligen anstränga mig för att komma ihåg att slå på radion klockan 13.00. SR har dessutom infört att man kan få bli påmind visa sms att "nu börjar dagens program". Smart!

Årets sommarpratare 2006  tillkännagavs idag, och jag tycker de fått ihop en riktigt bra blandning den här gången. Här är några som jag ska försöka komma ihåg att lyssna på:

18/6: Prinsessan Märtha Louise

24/6: Skådespelaren Rikard Wolff (bra musik med Håkan H, Monika Z, Edith P och Lisa E utlovas).

2/7: Författaren John Ajvide Lindqvist (kärlek, skräck och humor. en oslagbar kombination)

16/7: Skådespelaren Mikael Persbrandt. (Ojoj, ska bli mycket intressant)

21/7: Premiärdamen Alice Timander

24/7: Skådespelerskan Tuva Novotny

4/8: Sångerskan, rebellen Ayesha Quarishi

Kolla in hela listan på sommarpratarna och info om dem på SR's sida här

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

