jump to navigation

härlig dag och så lite om fickparkeringar… juni 6, 2006

Posted by sarasblogg in Uncategorized.
trackback

Det blev ju en riktigt fin dag iallafall! Jag, H och S hade först inomhuspicknick hos H. Och jag fick presenter! Många fina saker, bl.a Lady Grey te (min favorit!) och en mycket smart liten tekula. Det är trevligt att fylla år när man har snälla vänner🙂 Sen blev vädret så fint så vi kunde sitta ute och njuta av solen med en kopp kaffe. H & S kunde dessutom smaska på jordgubbar och kladdkaka. Lyllisar. Nån som vill byta till sig lite allergi? Det var ett tag sen som jag träffade H och S så vi hade mycket att uppdatera varandra om. S hade varit i Schweiz (stavning??) några dagar och berättade om resan. Schweizarna är tydligen trevliga, men lite sådär mansgrisiga på vissa punkter. Visste ni t.ex att det finns speciella "damparkeringar" där? Alltså parkeringsrutor som är lite större än de andra, eftersom de tycker att kvinnor behöver mer utrymme på sig när de ska fickparkera. Vi ställde oss frågan vilka som väljer att parkera i dessa? Ska man utsätta sig för det som kvinna? Skulle man våga som man? Nej, det där verkar inte så bra. Tacka vet jag våra parkeringsrutor, alla lika ynkligt pyttigt små…  

18188[2].jpg inget för mig men väl för andra som tål….

Kommentarer»

1. ecka - juni 7, 2006

Grattis kära Sara!!! Å du… med mina parkeringsförmågor önskar jag att tjejparkeringar kommer till Chile snart. Puss

2. sarasblogg - juni 7, 2006

Tack kära Erika!🙂


Kommentera

