jump to navigation

Pete Doherty juni 16, 2006

Posted by sarasblogg in Musik, Uncategorized.
trackback

Ikväll är det meningen att Pete Doherty och Babyshambles ska spela på Hultsfred. Om de nu dyker upp. Arrangörerna menar att det mesta tyder på att de kommer att spela. Själv är jag tveksam. Jag är tveksam till det mesta kring Pete Doherty. Han har lyckats bygga upp en sån myt och hype kring sig själv, så det är faktiskt ganska imponerande. Imponerande att media ger honom utrymme. För vem bryr sig egentligen om vad han håller på med. Det hela är ju bara tragiskt. Här har vi en man som håller på att ta livet av sig själv mitt framför ögonen på oss alla. Om inget drastiskt händer som ändrar hans beteende så kommer han säkerligen att vara död snart.

Och med det här menar jag inte att jag dömer honom. Alla har rätt att leva sitt liv som de vill. Vill Pete Doherty leva så här, så fine. Gör det. Och det som är mest jäkligt är, att jag tror att han kanske vill ha det så här. Lev hårt, dö ung och bli ett vackert lik.

Kommentarer»

1. mikebike - juni 17, 2006

sorry jag kommenterade fel inlägg. jag skrev en kommentar under ”Äntligen!”

2. sarasblogg - juni 18, 2006

så kan det gå😉

3. gustav - juni 29, 2006

du har glömt att nämna den enda som betyder något … – hans musik.


Kommentera

