jump to navigation

cotton found juni 21, 2006

Posted by sarasblogg in Foton & bilder, Uncategorized.
trackback


Bomullsmysteriet är löst.

Min sambo har en förmåga att vilja kasta och slänga saker. Och ibland från balkongen. Nej, han är inte psyko (även om man ju kan börja undra ibland). Han gör det för att han tycker att "vaddå, det kommer ju ändå förmultna snart". Det här är något som retar mig väldigt mycket och fakriskt orsakat ett eller annat gräl. Kalla mig gärna tråkig, för visst det; det kanske inte är så farligt att slänga saker från balkongen ner i närmsta buske. Fast när jag kastar saker vill jag kasta dem i en papperskorg eller soptunna. Iallafall, sakerna han slänger är åtminstonde av förmultningstyp, såsom äpplen, fruktkärnor, gamla blommor och… bomull (en och annan handduk på tork har nog också åkt ner). Min kära lilla bomullskvist hade alltså fått göra den dramatiska färden från vår balkong och två meter ner i närmsta buske. Den såg så ynklig och ledsen ut så jag tvingade den skyldige nedkastaren att gå upp och hämta den. Så nu är bomullen i tryggt förvar igen. Lite blöt och medfaren, men ändå tillbaka.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

