jump to navigation

idrottare eller inte idrottare – det är frågan juni 21, 2006

Posted by sarasblogg in Uncategorized.
trackback

Oj oj, jag har tittat på en hel fotbollsmatch! Det händer inte alltför ofta. Men inte ens jag kunde missa Sverige-England. Riktigt spännande faktiskt! Och detta kommer från mig, som myglade mig igenom gympalektionerna under hela skoltiden…. Min idrottslärare och jag var inte riktigt kompatibla. Hon var av den gamla öststatssorten – av den anledning att hon kom  just från ett öststatsland – och hon tyckte det var okvinnligt med fotboll och ville helst att vi skulle syssla med plintar och kullerbyttoroch annat livsnödvändigt. Jag vägrade hoppa över plintarna, fastnade i romerska ringarna och så vidare. Dans var också en stor hit tyckte hon. Vi hade tjej- och  killgympa, men några gånger per termin skulle vi alltså dansa tillsammans. Tänk er, 30 hormonstinna, osäkra, finniga 14-åringar som föses ihop och ska dansa pardans. Det var ju naturligtvis en skräckfylld upplevelser för alla parter. Det blev mest lite ryckiga benrörelser hit och dit. Musiken var redan förinspelad på massiva band, med en pedagogisk röst som förkunnade "nummer 93 -Trojka!" Fast vi lärde oss faktiskt några danser, hur omöjligt det än må verka. Så om nån behöver lära sig vals, bugg eller den mer exotiska trojkan så vet ni vem ni kan höra av er till.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

