jump to navigation

Help, hilfe, hjälp! juni 28, 2006

Posted by sarasblogg in Uncategorized.
trackback

Jag behöver era ögon, så snälla hjälp mig. Så här är det: på min nya blogg Saras vidare betraktelser har jag knappat in teckensnittet Matisse i rubriken. Det ser jättetjusigt ut på min datorskärm. Problemet är bara att jag nu sett att det inte alls ser likadant ut på andras skärmar (har visserligen bara prövat med två andra; syrrans och päronens). Och då är det ju värdelöst…Skulle någon snäll själ vilja gå in och kolla på bloggen och se hur det ser ut och sedan meddela mig? Skulle verkligen uppskatta det. Pleeeese.

Ser det ut så här, alternativ 1: namnlost-1.jpg

Eller så här, alternativ 2:  namnlost-2.jpg

På min skärm är det alternativ 1 som gäller, på andras verkar det vara alt 2.😦 Klicka här för att kolla.

Kommentarer»

1. emma - juni 28, 2006

Jag såg alt 2 och jag använder mig av InternetExplorer, kan ju skilja sig lite sånt här beroende på om man har firefox eller IE.🙂

2. sarasblogg - juni 28, 2006

Tack Anna & Emma! Guld värt att ni kunde hjälpa mig! Nu återstår bara att försöka fixa problemet med teckensnittet då….

3. Mia - juni 28, 2006

Det andra alternativet tycker jag!

4. sarasblogg - juni 28, 2006

Tack Mia! Ska trixa vidare, vi får se vad det blir🙂

5. Amelia Watson - juni 28, 2006

Jag såg alternativ 1, och det beror på att jag har teckensnittet du kodat att texten ska visas i installerat i min dator.
Det teckensnittet ingår inte som standard i Windows. Så, en idé kan vara att du länkar till en fil där tecensnittet finns att ladda ner och installera, för den som ser alternativ 2.
En annan idé är att du skriver med det teckensnitt du vill att alla ska se på ett nytt dokument i t.ex photoshop och lägger det som en jpg-logga i bloggen istället.🙂

6. saravillfara - juni 29, 2006

Jag ser det som alt.nr 2.
Tänkte förslå photoshop-idén för att lösa ditt problem, men såg att Amelia redan tipsat dig.
Lycka till!

7. Åsa - juni 30, 2006

Båda är helt okej… Den första är ju lite roligare och sticker ut lite med men är å andra sidan lite svår att läsa… Båda kommer att bli bra!🙂


Kommentera

