jump to navigation

kändisar juni 29, 2006

Posted by sarasblogg in Uncategorized.
trackback

Det är märkligt det här med ”kändisar”. Personer som har gjort något som de blivit uppmärksammade för av allmänheten. Varför fascineras folk av detta? Varför är det så intressant med kända människor? Skulle deras liv vara så mycket roligare än vi andra dödligas? Hmm, ja, en del tror nog det. Och för en del är det säkert så. Du får säkert många fördelar om du är känd, men tveklöst följer det även med många nackdelar. Tänk att alltid bli igenkänd när man ska gå ut, tänk att veta att alla alltid tittar på – ”å kolla där går hon, jaha ja så hon skall köpa blomkål till middag”….Fy.

Varför skriver jag nu om det här för? Jag vet inte riktigt. Kanske för att jag fick some serious kändisspaning när jag var inne i stan idag. Eller serious serious, det var väl inga världsakändisar man såg, men ändå…jag kände igen dem….Inom loppet av en halvtimme hade jag sett 4 mer eller mindre kända personer; Andreas Lundstedt, Dilba, Staffan Westerberg (heter han så? Ni vet han med ”Lillstrumpa & Syster Yster och ”Vilse i Pannkakan”) och R. Ni som känner mig vet vem R är. Det konstiga var att jag drabbades av plötslig extrem-blyghetsattack och vågade inte prata med honom, utan lät honom passera. Varför då? – har ju träffat honom flera gånger och han vet vem jag är. Mycket skum situation.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

