jump to navigation

Rapport från kobojsarna juli 1, 2006

Posted by sarasblogg in Foton & bilder, Musik, Uncategorized.
trackback

För några dagar sen lyckades min pojkvän chockera mig genom att säga: ”Ska vi gå på Countryfestival?”. Nu hör det till att min pojkvän fullkomligt hatar allt vad country heter, och jag är inte heller något större fan av denna musikgenre. MEN, jag tycker mycket om Johnny Cash och June Carters musik, så jag har väl en fot inne bland cowboyhattar och annat snajsigt. Anledningen till att Anders föreslog denna lilla festival var för att ingen mindre än Carlene Carter skulle spela där. Carlene är dotter till June Carter Cash. Ni som har sett filmen Walk the Line kommer kanske ihåg att June har två döttrar. Carlene är en av dem.

Sagt och gjort, vi åkte till festivalen ute på Lida, utanför Stockholm. Jag trodde att det mest skulle vara en äldre publik där, men nej då, det var snarare tvärtom. Unga killar och tjejer överallt. Och cowboyhattar. Anders och jag hade riktigt roligt åt att titta på alla utstyrslar.

Strax före halv elva började Carlene att spela. Det var riktigt bra faktiskt! En blandning av lite rockigare och sen lite lugnaare låtar. Och några Johnny Cash låtar också. Det var en rolig konsert, hon framför allt var hon rolig -bra mellansnack! Så det var en upplevelse.

En annan upplevelse var att ta konsertbilder med ”nya” kameran. Jag har inte fottat på någon konsert med min Nikon. Svårt var det! Men kul att man kan komma lite närmre än med en vanlig kompaktkamera. Bilden ovan är ett av resultaten från gårdagskvällen.

Kommentarer»

1. Dello - november 24, 2006

http://www.Kobojsarna.se kanske… eller vad vet jag.


Kommentera

