jump to navigation

1992 regnade det minsann juli 6, 2006

Posted by sarasblogg in Foton & bilder, Sommar, Uncategorized.
trackback

Vilken dag! Nu känns det verkligen att det är sommar, tjoho! Jag och Anders orkade inte göra nånting i värmen, utan satt ute på gården nästan hela dagen. Så nu har jag fixat till en ganska snygg solbränna på framsidan av kroppen, men inte baksidan. Bra tänkt Sara. Inte.

De´ känns såååå skönt att det är lite ihållande värme. De senaste somrarna har varit alldeles för kalla tycker jag. Annat var det när man var liten. Då var alla somrar jättevarma. Det är åtminstone vad man kommer ihåg…Fast jag minns faktiskt en sommar då det regnade. 1992. Vi var på väg ner till Öland, hela familjen och så hade jag med mig min kompis J. På vägen ner börjar naturligtvis ösregnet. Det regnarde och regnade , och min käre far, som har en lätt men ofta förekommande tendens till irritation, blev mer och mer upprörd ju längre vi åkte. Till slut fick vi stanna och vänta på att regnet skulle avta altt eftersom pappa konstant muttrade ”jäkla regn, jag förstår inte hur folk kan åka i sånt här väder…jag förstår inte …..”

Och med anledning av detta lilla minne visar jag ytterligare en bild till ”färgveckan”, som föreställer det charmant huset där jag växte upp. Det var faktiskt mycket trevligare än vad det ser ut.🙂

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

