jump to navigation

Socialrealistiska betraktelser från Värmland… juli 11, 2006

Posted by sarasblogg in Foton & bilder, Sommar, Uncategorized.
trackback

Japp, då var man tillbaka då från minisemestern. Tack alla ni som önskat mig en trevlig semester – ni är bara så söta!🙂

Vi var bara borta i 4 dagar men det känns som mycket längre tid. Börjar äntligen känna mig utvilad och fattar att jag faktiskt är ledig!

Jag och Anders åkte i fredags, en lugn bilresa med destination Värmland. Jag har varit där åtskilliga gånger, så jag instruerade Anders om att köra E18 hela vägen fram till Karlstad så skulle vi åka rätt. Sagt och gjort, vi begav oss i väg i den härliga 27-gradiga värmen. Stannade och åt lite vid Strömsholms slott – inte så mycket folk men gassande sol och ett fint slott. Strax före Örebro råkade undertecknad att slumra till lite, det är ju sånt som händer när man åker bil😉 Efter kanske en kvart, tjugo minuter när vaknar igen ser jag en skylt med skumma orter på som inte alls verkar vara åt rätt riktning. Ungefär så här lät det då i bilen:
”Du, det stod Nyköping på den där skylten, det verkar skumt”
”Eh ja, det var ganska många som körde av till höger för ett tag sen…”
”Du fortsatte väl på E18?”
”Eh, jag fortsatte rakt fram bara. ..Du sa ju att jag skulle köra rakt fram hela vägen! Inte ett ord om att det skulle svänga nånstans”
”Nej, jag sa att du skulle köra E18 hela vägen”
”Hmmm, ja nu är vi på E20 iallafall”

Ja, som ni fattar så körde vi alltså fel….Men det gick ganska smidigt att åtgärda. Tur att jag vaknade så fort iallafall, annars hade vi nog hamnat i Göteborg innan en viss bilförare hade märkt att vi kört fel…

Vi tog oss så småningom till Värmland, stannade i Arvika och fikade på ett ganska trevligt kafé. Två koppar té – 25 kronor!

Resten av tiden spenderades i Karlstad hos mormor. Vi var nere på stan, – jag inhandlade en klänning och en topp spm jag är så förälskad i -mannekänguppvisning på bloggen utlovas! , fikade, åt mormors goda mat, solade, promenerade…ja bara hade det väldigt skönt.

Det blev en del fotograferande. Av nån anledning verkar det ha blivit en odysse av socialrealistiska fotostudier….Men men, sånt kan också vara intressant.

Kommentarer»

1. Hannele - juli 11, 2006

Mysiga bilder, värmland tycker jag mycket om, haft mycket roligt i Karlsatd en hel sommar.

2. saravillfara - juli 11, 2006

Tänk den som kunde fota som du kan, härligt att höra att ni haft det bra!

3. sarasblogg - juli 12, 2006

Hannele: tack. Ja visst är det riktigt härligt i Värmland🙂

Sara: tack tack (igen!🙂 )

4. Sara - juli 13, 2006

Har en kompis som gjort ungefär samma sak. De åkte från Skavsta flygplats och skulle upp till fjällen Efter ett par timmar befann de sig i Nyköping igen…🙂

5. sarasblogg - juli 13, 2006

Sara: Nyköping verkar ha något ondskefullt över sig😉


Kommentera

