jump to navigation

Denna dag – ett liv juli 27, 2006

Posted by sarasblogg in Uncategorized.
trackback

Igår var en sån där märklig dag. En dag då man inte har något direkt planerat, men av någon anledning så händer det ändå en massa.

Dagen började med att jag följde med Anders som skulle hjälpa sin kompis M med lite grejer. Vi tog bilen in till stan och hämtade upp M. Männen skulle bege sig till K-Rauta och köpa byggmaterial. Hmmm. Följa med till gubbdagiset eller inte? Jag följde med. Det gick riktigt bra. Allra trevligast var att de utanför butiken hade några gungor. Och eftersom solen sken och jag var glad så tog jag mig en liten gungtur. Gungor är verkligen ett underskattat nöjesmedel. Riktigt roligt och rofyllt på samma gång. Tror jag ska börja gunga mera. Varför slutade man med det egentligen. Man blir aldrig för gammal för att gunga. Tycker jag. De sura gubbarna (obs, inte Anders & M naturligtvis, de är glada, och tycker om gungor)utanför K-Rauta verkade visserligen vara av en annan åsikt. De har nog gungat för lite.

M köpte sitt byggmaterial och Anders shoppade loss på 4 fula plastbackar som han köpte med ursäkten att de ju är genomskinliga och det är ju jättepraktiskt.

mycket att bära

m

Sen följde diverse göromål; fika i Mörby, avlämning av byggmaterial och M, färd in till stan, en tur på Söder med mat och fika och sen hemmåtåkning. På hemvägen skulle vi lämna lite murbruk som blivit kvar från tidigare under dagen, så vi våldgästade M och hans fru R. Det blev en sittning på en uteservering. En mycket pratglad manlig gäst envisades med att han skulle fota vårt sällskap så det var bara att hiva över kameran. Han lyckades, liksom morsan på Taxinge, få till en skarp bakgrund men alla personer på bilden är så där lagom fint suddiga.

4 suddiga typer

Några öl senare blev vi hungriga och köpte pizza och åkte hem till M och R. Jättetrevligt! Det är kul att göra lite spontana grejer. Tyvärr drabbades undertecknad av en extremt grym huvudvärk. Som tur var hade M och R en utomordentligt bra soffa som jag kunde vila på. (den gick t.o.m bra att sova på. i flera timmar, som den trevliga gäst man var).

Och sen levde de lyckliga i alla sina dagar…………….

Kommentarer»

1. saravillfara - juli 28, 2006

Fats det där med gungor kan jag inte riktigt hålla med om.
Själv blir jag illamående hur lite och sakta jag än gungar….! Det räcker nästan med att bara se på nå´n som gungar, så mår jag illa…!

2. sarasblogg - juli 28, 2006

Oj då!


Kommentera

