jump to navigation

En gul hand någon? augusti 10, 2006

Posted by sarasblogg in Foton & bilder, Sommar, Uncategorized.
trackback

Uppdatering av vad som hänt i veckan:
Tisdagkväll: träffade några av mina trevliga kollegor. Vi har inte setts på hela sommaren men nu blev det pizza och vin hemma hos I, tillsammans med M, V och B. Åh, så skönt det är att känna att man har mysiga människor som man träffar på jobbet varje dag. I höst kommer jag, B och V jobba mycket ihop och det ska bli så kul!

Onsdag: Anders och jag åkte en liten sväng till Mariefred. Först stannade vi till på en loppis. Det var grejer av blandad kvalitet. De två översta sakerna på bilden skulle jag kunna tänka mig att införskaffa; tänk vad snyggt med en mintgrön våg i badrummet, och så en söt liten bänk att ha …nånstans…den behöver visserligen mycket upprustning…tur att man är sambo med en möbelrenoverare. De två nedre sakerna skulle jag dock inte för mitt liv släppa in i mitt hem; boken med den tvivelaktiga titeln ”Stripteasemordet”. Säkert väldigt bra…inte. Och så den vackraste möblen av dem alla: en jättestor gul hand. Vad är det för något? En stol, fåtölj, prydnad, bänk? Nån som vet?
Efter loppisen lev det så Mariefred. Mysigt såklart. Fika, titta lite i affärer och vila på en filt med träden susande över en. Lovely.

mariefred

Torsdag har delvis spenderats i en källare, eftersom päronen ska flytta och drabbats av rensa-ut-allt-mani, och delvis svärandes över ondskefulla fåglar som bajsar på …mig… och delvis svärandes över alla människor som lägger ut sina lägenheter på bytesannons men aldrig hör av sig….

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

