jump to navigation

Kulig lista…iallafall för ifyllaren augusti 24, 2006

Posted by sarasblogg in Listor, Uncategorized.
trackback

Hittade en till kulig lista som jag snodde, denna gång hos Linda K

A is for age: 4 år kvar till 30…
B is for booze of choice: öl eller en smarrig G&T (aldrig fel!)
C is for career: lärare
D is for your dad’s name: Anders
E is for essential items to bring to a party: allergipiller – in case of emergency

F is for favourite song at the moment: Dag Vags nya skiva är faktiskt det som surrar just nu

G is for favourite game: räknas flirting (eller heter det flörting? ni vet…när man flörtar)
H is for home town: Stockholm
I is for instruments you play: som 9-åring prövade jag en karriär som klarinettist -det gick sådär
K is for kids: 32 stycken….elever alltså…. Antal barn jag skapat själv: 0 
L is for living arrangements: skolåda…känns det som, men på kontraktet står det visst lägenhet
M is for mother’s name: Ulla
N is for name of your crush: Anders såklart (ja, han har samma namn som pappa…)
P is for phobias: döda fåglar – det absolut äckligaste jag vet
Q is for quotes you like: ”Yeah I know” (rullstols-Andy i Little Britain)
R is for relationship that lasted the longest: pågående
S is for sartorial style: och vad betyder sartorial? orkar inte slå upp. Nåt ord som alla borde kunna?
T is for time you wake up: klockan ringer 06.00, jag kommer upp en halvtimme senare
U is for underwear: ja tack
V is for vegetables you love: många – tyvärr kan jag inte äta så många av dem
W is for weekend plans: tror jag ska åka ut till Gamla Filmstaden på söndag & kolla in deras aktiviteter där
X is for x-rays you’ve had: har för mig att de kollade min fot när ledbandet gått av, men smärtan var så otroligt outhärdlig så jag minns inte så mycket av sjukhusbesöket faktiskt
Y is for yummy food you make: min potatisgratäng äger! Är även bra på hemlagad risotto. I övrigt är jag kass på matlagning
Z is for zodiac sign: Tvilling

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

